"GAMBAR MENCERITAKAN SEGALANYA"


Click here for Myspace Layouts

LAGU RASMI SMK LANGKAWI

TEMA SEKOLAH 2011 - "SEKOLAH UNGGUL PENJANA GENERASI TERBILANG", TEMA HARI GURU 2011 - "GURU PENJANA TRANSFORMASI NEGARA"

Monday, May 18, 2009

17.05.2009 - SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT SEKOLAH

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah telah dijalankan dengan meriahnya. Bermula dengan bacaan doa selamat oleh wakil pelajar, seterusnya acara membaca perutusan Ketua Pengarah Pelajaran dan juga perutusan Menteri Pelajaran oleh PK1 dan Tuan Pengetua. Nyanyian Guru Malaysia kemudiannya didendangkan oleh para guru. Pengetua merasmikan majlis hari ini dengan menurunkan tandatangan di kain rentang yang telah disediakan oleh Jawatankuasa Pengawas yang diamanahkan menguruskan perjalanan sambutan hari guru pada tahun ini. Pelajar juga turut menurunkan tandatangan di kain rentang yang disediakan khas untuk mereka bagi menghargai jasa guru yang telah memberi tunjuk ajar kepada mereka.


Acara sukaneka dan pertandingan sepak takraw antara guru dan pelajar mendapat perhatian pelajar. Sebanyak 5 acara sukaneka dipertandingkan disamping pertandingan nyanyian karaoke yang turut disertai oleh para guru. Penyampaian hadiah disempurnakan oleh Tuan Pengetua seterusnya guru-guru menikmati jamuan tengahari. Majlis bersurai pada jam 2.30 petang.